Estades a l'estranger

ALEMANYA

Per primera vegada, aquest juliol, un grup d'alumnes de 3r i 4t d'ESO han fet una estada lingüística i cultural a la ciutat alemanya de Heidelberg. Durant una setmana, s'han proposat activitats lingüístiques i culturals per conèixer la ciutat i la seva gent. Per exemple, una gimcana pel casc antic per a orientar-se i, sobretot, parlar amb els habitants, els estudiants i els turistes de la ciutat; o una visita a l'institut Helmholtz Gymnasium, on vam fer classe amb alumnes alemanys. Cal destacar, també, la jornada d'activitats i de tallers que vam fer a la multinacional alemanya SAP, amb la qual tenim un conveni de col·laboració.

L'estada a Alemanya està pensada com a un primer contacte amb la llengua i una oportunitat per conèixer una altra realitat i cultura tot convivint amb companys i companyes de l'escola i amb els professors.

Aquest viatge lingüístic i cultural es proposa als alumnes de 3r i 4t d'ESO durant la primera setmana de juliol.

Durant el primer trimestre de cada curs, ens posem en contacte amb les famílies de l'escola per donar a conèixer les dates i els preus del viatge.

IRLANDA

Des del setembre del 2015, l'escola ofereix als alumnes d'ESO un programa d'immersió lingüística en famílies a Irlanda. Als matins, els alumnes assisteixen a classes d'anglès (3 h al dia) a la Universitat de Maynooth. I a les tardes, fan diferents activitats per conèixer l'entorn i la cultura irlandesa: tallers de música i balls irlandesos, esports, art, etc. A més a més, es visita la ciutat de Dublín amb un guia local que fa participar a tothom!

Aquesta estada es fa al setembre abans de començar el curs i es proposa, generalment als alumnes de 2n i 3r d'ESO, encara que també es pot oferir a 1r d'ESO o alumnes més grans que vulguin repetir l'experiència.

Conviure amb persones irlandeses, comunicar-s'hi, conèixer els seus costums i la seva vida diària, estudiar en un entorn universitari, haver-se d'adaptar a una nova cultura i espavilar-se en un país estranger fan que aquesta sigui una experiència molt enriquidora i positiva tant per als alumnes com per al professorat que els acompanya.

Durant el primer trimestre de cada curs, ens posem en contacte amb les famílies de l'escola per donar a conèixer les dates i els preus de l'estada.